Δεν είμαστε αντίθετοι στις προτεινόμενες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αλλά και γενικά σε μόνιμες, σε πεζοδρομήσεις κτλ, αλλά σε εκείνες (και είναι πολλές) που γίνονται χωρίς καμιά σοβαρή ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη, χειροτερεύοντας τελικά αντί να βελτιώνουν το κυκλοφοριακό της πόλης, στις συνθήκες στάθμευσης των κατοίκων ιδιαίτερα του κέντρου, αλλά και πέριξ αυτού και σε πολλές συνοικίες. Όταν μάλιστα είναι τραγική η κατάσταση με τα μαζικά μέσα μεταφοράς, η έλλειψη χώρων ελεύθερων και στάθμευσης στο κέντρο και στις γειτονιές της πόλης.
Τα σχέδια “αναμόρφωσης” της πόλης, κάτω από οποιοδήποτε σύνθημα κι αν εξαγγέλλονται (π.χ. Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας –θεσμός σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για την προαγωγή βιώσιμων προτύπων κινητικότητας και κατ’ επέκταση για την διαμόρφωση και ανάπτυξη περιβαλλοντικού ήθους, με σκοπό των δράσεων την ενθάρρυνση των ευρωπαϊκών τοπικών αρχών στην εισαγωγή και προώθηση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς και η ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης στην πόλη τους- απομάκρυνση του αυτοκινήτου από το κέντρο αλλά και από τις συνοικίες της πόλης) δεν είναι καθόλου αθώα ούτε οραματίζονται μια καλύτερη πόλη για τους κατοίκους της. Υλοποιούν απαιτήσεις και “οράματα” όσων θέλουν να κυριαρχήσουν στην πόλη για τα συμφέροντά τους. Δηλαδή τους επιχειρηματικούς ομίλους που θέλουν να “αλλάξουν” την Καβάλα όχι με κριτήριο το συμφέρον των κατοίκων της αλλά των συμφερόντων τους (βλ. ιδιωτικοποιήσεις βασικών υποδομών όπως λιμάνι, νερό, δημοτική γη κ.λπ.). Στις πρώτες θέσεις των προτεραιοτήτων τους είναι η μετατροπή της πόλης σε τουριστικό προορισμό.
Παρόμοιες αποφάσεις αποκαλύπτουν ποιες είναι οι προτεραιότητες αυτής της πολιτικής (ανεξάρτητα ποιος είναι ο διαχειριστής της): Η εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων και όχι του λαού που έχει ανάγκη από παιδικούς σταθμούς, σχολεία, αντισεισμικό έλεγχο – προστασία, δομές αθλητισμού – πολιτισμού.
Διεκδικούμε την άμεση ολοκλήρωση της “περιμετρικής” και την ασφαλή σύνδεσή της με τις συνοικίες της πόλης με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Απαιτούμε σχεδιασμό κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και έργων όπως ανισόπεδοι κόμβοι, την αποκατάσταση των κατεστραμμένων δρόμων και πεζοδρομίων, χώρους δωρεάν στάθμευσης, δημόσιες, φθηνές και σύγχρονες συγκοινωνίες, που θα βελτιώσουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες και θα προστατεύσουν το φυσικό και αστικό περιβάλλον.
Καβάλα 08-09-2022
ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΠΟΤΟΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ