spot_img
27.7 C
Kavala
Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου, 2025
spot_img

ΔΗΜΟΣ ΠΑΓΓΑΙΟΥ: Καθώς πλησιάζει η περίοδος επιστροφής στο σχολείο είναι σημαντικό οι γονείς να σταθούν δίπλα στα παιδιά βοηθώντας τους να αισθανθούν ασφαλή, σταθεροποιημένα και έτοιμα να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές που έρχονται. Οι μεταβάσεις, όπως είναι η επιστροφή στο σχολείο , μπορεί να προκαλέσουν έντονα συναισθήματα. Ακόμα και τα παιδιά που δείχνουν να είναι ενθουσιασμένα εξωτερικά, μπορεί να κουβαλούν «ήσυχες» ανησυχίες εσωτερικά. Νέοι δάσκαλοι, νέες τάξεις, νέοι συμμαθητές, είναι πολλά αυτά που πρέπει να αφομοιωθούν ταυτόχρονα. Σίγουρα δεν μπορούμε να απομακρύνουμε κάθε παράγοντα άγχους, μπορούμε όμως να προσφέρουμε ένα σταθερό ρυθμό μέσα από τελετουργίες και ουσιαστικές ενέργειες που δημιουργούν μια αίσθηση σύνδεσης και δομής. Όταν συνδεόμαστε με το παιδί μέσω μιας τελετουργίας όπως πχ η ανάγνωση ενός παραμυθιού πριν τον ύπνο, μια σταθερότητα στην συνοδεία προς η από το σχολείο κτλ, στέλνουμε το μήνυμα «είσαι ασφαλής, δεν είσαι μόνος».Σύμφωνα με τη θεωρία της προσκόλλησης τα παιδιά ευδοκιμούν όταν αισθάνονται ασφαλή και συνδεδεμένα με τον φροντιστή τους. Οι προβλέψιμες καθημερινές τελετουργίες είναι ένας τρόπος ενίσχυσης της σύνδεσης με το παιδί μας.Σηματοδοτούν στον εγκέφαλο του παιδιού πως ο κόσμος δεν είναι χαοτικός, ακόμα και όταν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές. Το παιδί έτσι νιώθει ελεύθερο ναεξερευνήσει, να μάθει, να αναπτυχθεί.

Πρέπει να διαβάσεις!

  • Ξεκινήστε και τελειώστε την μέρα με σύνδεση: Μία πρωινή τελετουργία μπορεί να είναι κάτι απλό όπως το να αγκαλιάσετε το παιδί για πέντε λεπτά ή να εκφράσετε ένα λόγο επιβεβαίωσης μαζί πριν φύγετε από το σπίτι. Στο
    τέλος της ημέρας , αφιερώστε χρόνο για να επανασυνδεθείτε – ακόμα και δέκα λεπτά αμέριστης προσοχής μπορούν να γεμίσουν το συναισθηματικό δοχείο του παιδιού σας.
  • Στις μικρότερες ηλικίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μεταβατικά αντικείμενα. Τα μικρότερα παιδιά επωφελούνται από το να έχουν ένα μικρό δείγμα της σύνδεσης μαζί σας κατά την διάρκεια της ημέρας. Αυτό μπορεί να είναι ένα κοινό βραχιόλι ή μια μικρή πετρούλα που βρήκατε μαζί και μπορεί να έχουν μαζί τους και να χρησιμοποιούν ως σημείο επαφής όταν νιώθουν αβέβαια.
  • Διατηρήστε μια συνέπεια την ώρα που το αποχωρίζεστε. Είτε πρόκειται για ένα νεύμα μέσα από το παράθυρο του αυτοκινήτου, είτε για ένα ψιθυριστό «Το έχεις» η συνέπεια στον τρόπο που λέτε το αντίο μπορεί να είναι
    απίστευτα καταπραϋντική.
  • Δημιουργήστε μια εβδομαδιαία τελετουργία. Μπορεί να είναι μια παράδοση επιστροφής στο σχολείο όπως, πχ να κάνουμε κρέπες κάθε Σάββατο βράδυ ή πρωινή βόλτα κάθε Κυριακή πρωί. Αυτές οι εβδομαδιαίες στιγμές μπορούν
    να βοηθήσουν στη σχολική εβδομάδα και να δώσουν στα παιδιά κάτι να περιμένουν με ανυπομονησία.
  • Συμπεριλάβετε τα παιδιά στην δημιουργία αυτών των μοτίβων δίνοντας τους την ευκαιρία επιλογών.

Καθώς ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά , ας ενσωματώσουμε την ήσυχη δύναμη της τελετουργίας στην καθημερινότητα με τα παιδιά μας. Αυτές οι στιγμές δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκες. Απλώς πρέπει να είναι αληθινές. Όταν επιδιώκουμε την σύνδεση με τα παιδιά μας , τα βοηθούμε να χτίσουν συναισθηματική ανθεκτικότητα. Τους προσφέρουμε ένα μέρος σταθερότητας και μία βάση πάνω από την οποία νιώθουν ασφαλή να αναπτυχθούν.

Αβραμίδου Δήμητρα
MSc Κοινωνική Λειτουργός
Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου Παγγαίου

- Advertisement -spot_img

More articles

Τελευταία Νέα