spot_img
14.9 C
Kavala
Τρίτη, 4 Νοεμβρίου, 2025
spot_img

Τμήμα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η θεσμοθέτηση μονοπωλίου στα απόβλητα επισκευής από την κυβέρνηση, συνιστά ισχυρό πλήγμα για τη ναυπηγοεπισκευή στο λιμάνι του Πειραιά

Πρέπει να διαβάσεις!

Ανακοίνωση του Τμήματος Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Με κυβερνητική απόφαση θεσμοθετείται η δημιουργία μονοπωλίου για τα απόβλητα ναυπηγοεπισκευής στο λιμάνι του Πειραιά υποχρεώνοντας τις επιχειρήσεις του κλάδου να παραδίδουν τα απόβλητα σε μια και μοναδική εταιρεία.  Με την «ανεξήγητη» απόφαση της, η κυβέρνηση, επιχειρεί να ακυρώσει την Υπουργική Απόφαση του 2016, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που έσπαγε τα μονοπώλια στη συλλογή και διαχείριση αποβλήτων ναυπηγοεπισκευής επιτρέποντας στο φορέα εκμετάλλευσης της επισκευαστικής δραστηριότητας να παραδίδει τα απόβλητα σε επιχείρηση επιλογής του.

Είναι γνωστό σε όλους όσους ασχολούνται με την παραγωγή, συλλογή και διαχείριση αποβλήτων και καταλοίπων πλοίων ότι με βάση την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και ειδικότερα με τον Κανονισμό της Ε.Ε. 352/2017, δεν επιτρέπεται να δημιουργούνται συνθήκες μονοπωλιακής αγοράς όσον αφορά στην διαχείριση των παραπάνω αποβλήτων & καταλοίπων, με την επιβολή ενός και μοναδικού παρόχου των συγκεκριμένων υπηρεσιών.

Ειδικότερα και όσον αφορά τα απόβλητα/κατάλοιπα επισκευής, η δραστηριοποίηση ενός και μοναδικού παρόχου ο οποίος μάλιστα επιλέγεται από τον φορέα διαχείρισης λιμένα – όχι μόνο δημιουργεί μονοπωλιακές συνθήκες στο λιμάνι σε αντίθεση με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, αλλά αυξάνει υπέρμετρα το κόστος επισκευής και απομακρύνει τις σχετικές εργασίες  από το Πέραμα, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι επιχειρήσεις του κλάδου, να μειώνονται οι θέσεις εργασίας και να χάνονται μεροκάματα σε βάρος των εργαζομένων.

Στο πλαίσιο αυτό δικαίως αντιδρούν και καταγγέλλουν τις πρακτικές αυτές ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας και η Ένωση Μηχανουργείων Περάματος αναφορικά με την υποχρεωτική παράδοση των αποβλήτων και των καταλοίπων επισκευής σε έναν και μοναδικό πάροχο που υποδεικνύει ο ΟΛΠ. 

Ο αρμόδιος Υπουργός οφείλει με ενέργειές του, να αποκαταστήσει την νομιμότητα σε σχέση με τα απόβλητα/κατάλοιπα επισκευής πλοίων, να διασφαλίσει την συμμόρφωση προς τον  ισχύοντα Κανονισμό που εφαρμόζεται σε όλες τις Χώρες της Ε.Ε. και να εμποδίσει την εφαρμογή μονοπωλιακών πρακτικών στο λιμάνι του Πειραιά και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Τμήμα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

- Advertisement -spot_img

More articles

Τελευταία Νέα