spot_img
5.5 C
Kavala
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
spot_img

Κυβερνητικές τεχνικές προπαγάνδας

Πρέπει να διαβάσεις!

Κυβερνητικές τεχνικές προπαγάνδας

από Αναλυτής

Ένα από τα βασικά πλέον εργαλεία μας για να αντιμετωπίσουμε το κράτος και τις εξουσιαστικές ορέξεις του , είναι η κατανόηση και η ανάλυση των τεχνικών του , ώστε να μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε με τους ίδιους αλλά με καλύτερους όρους που θα έχουμε εμείς ορίσει ως α/α κίνημα Όταν μάθεις ποια είναι η προπαγάνδα και τι μπορούν να πετύχουν, τότε μπορείς, να ξέρεις, πότε κάποιος προπαγανδίζει και πως αποπροσανατολίζει Και στην τελική το βασικό είναι να ξέρεις τι να αφήσεις να σε επηρεάσει και τι να απορρίψεις ασυζητητί.


Κυβερνητικές τεχνικές προπαγάνδας

Οι κυβερνήσεις («δημοκρατικές» και ολοκληρωτικές ) και η Ελίτ που τις στήριζαν ,χρησιμοποιούσαν τεχνικές προπαγάνδας για να κατευθύνουν την μάζα εκεί που ήθελαν αυτές .

Για την χειραγώγηση της κοινής γνώμης χρησιμοποιήθηκαν πολλές τεχνικές αλλά έχουμε φτάσει στην εποχή που όχι μόνο είναι συστηματική αλλά και επιστημονική.

Η χειραγώγηση αυτή γίνεται ακόμα πιο ολοκληρωτική με τη χρήση της νευροεπιστήμης, με το «χακάρισμα» δηλαδή του εγκεφάλου , την Κοινωνική Μηχανική.

Η κυβέρνηση του Τράμπ είναι αυτή που άσκησε σε όλα τα κοινωνικά πεδία την Κοινωνική Μηχανική ως την σύγχρονη τεχνική προπαγάνδας, και κατ επέκταση η κυβέρνηση της ΝΔ , έχοντας ως πρότυπο την κυβέρνηση Τραμπ , μέσω των συμβούλων της χρησιμοποίησε και αυτή με την σειρά της τις τεχνικές της Κοινωνικής Μηχανικής

Κοινωνική μηχανική: καθορισμός της έννοιας

Μπορεί να ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία αλλά, στην πραγματικότητα, η κοινωνική μηχανική υπάρχει και χρησιμοποιείται από πολλούς, κυρίως όμως από κυβερνήσεις, και εκεί ξεκινά ένα από τα κύρια ζητήματα: τι εννοούμε με τον όρο κοινωνική μηχανική;

Ο όρος έχει μακρά ιστορία, αλλά μπορούμε να το συνοψίσουμε λέγοντας ότι υπάρχουν βασικά δύο τρόποι κατανόησης αυτής της έννοιας.

Ο πρώτος, που προέρχεται από τον τομέα της πληροφορικής, είναι ακριβής για τους ασχολούμενους με την πληροφορική και το δεύτερο, από την πολιτική επιστήμη. Από την πλευρά της, η πολιτική επιστήμη έχει κατανοήσει την κοινωνική μηχανική ως οποιοδήποτε πρόγραμμα αφιερωμένο στον επηρεασμό των στάσεων, των σχέσεων και των ενεργειών της κοινωνίας έτσι ώστε να υιοθετήσει το όραμα που θέλει να εφαρμόσει.

Εφαρμογή των αρχών της κοινωνικής μηχανικής χάρη στο μάρκετινγκ ωστόσο, ισχύει σε κοινωνικό επίπεδο; Η απάντηση είναι ναι. Μην ξεχνάτε ότι το μάρκετινγκ και η διαφήμιση το κάνουν όλη την ώρα. Στην πραγματικότητα, η κοινωνική μηχανική, όπως είναι κατανοητή στην πολιτική επιστήμη, αναδύεται στον επιχειρηματικό κόσμο και από εκεί έξω στην πολιτική επιστήμη. Η προπαγάνδα, η χειραγώγηση των γλωσσών, η υποστήριξη σε φωνές εξουσίας (όπως πολιτικοί, επιστήμονες, ακαδημαϊκοί) είναι μερικά μόνο από τα μέσα που χρησιμοποιούνται.

Ας δούμε λοιπόν μερικές τεχνικές προπαγάνδας που εφαρμόζει η κυβέρνηση ΝΔ

1. Ad hominem: Επίθεση στον άνθρωπο και όχι στα επιχειρήματά του

2. Ad nauseam: Επανάληψη του ίδιου επιχειρήματος (“μέχρι ναυτίας”) σε μορφή σλόγκαν μέχρι να γίνει πιστευτό. Λειτουργεί καλύτερα όταν τα μέσα ενημέρωσης είναι περιορισμένα και ελεγχόμενα.

3. Επίκληση αυθεντιών: Όταν διάφοροι “ειδικοί” υποστηρίζουν αυτό που η προπαγάνδα θέλει να αποδείξει ως την μόνη αλήθεια

4. Χρήση φόβου: Εδραίωση αισθημάτων αγωνίας και πανικού στον γενικό πληθυσμό συνήθως με την επίκληση ενός ανώτερου εξωτερικού μεγάλου κινδύνου

5. Χρήση στερεότυπων και προκαταλήψεων: Εκμετάλλευση προκαταλήψεων του κοινού- στόχου για επίταση των φόβων και αντιπαθειών τους συνήθως με χρήση αναπόδεικτων συσχετισμών. π.χ. ΌΛΟΙ οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι τεμπέληδες, ΟΛΟΙ οι μετανάστες είναι παράνομοι.

6. Πολύ Μεγάλα Ψέματα: Το ψέμα είναι τόσο μεγάλο και παράλογο ώστε αυτός που το ακούει να συμπεράνει ότι αποκλείεται να λέγεται ένα τόσο μεγάλο ψέμα σε όλο τον κόσμο τόσο ξεδιάντροπα, ώστε τελικά να το πιστέψει.

7. Μονόδρομος: Αφού όλοι το κάνουν, κάντο κι εσύ ως την μόνη δυνατή πιθανότητα επιτυχίας (χρήση ψυχολογίας της μάζας)

8. Άσπρο-Μαύρο: “Αν δεν είσαι μαζί μας, είσαι εχθρός μας”.

9. Ο Απλός Άνθρωπος: Η θέση της προπαγάνδας παρουσιάζεται ως η θέση του απλού ανθρώπου ώστε ο τελευταίος να νιώσει ασφάλεια και να ταυτιστεί με αυτήν.

10. Δαιμονοποίηση της Αντίθετης ‘Άποψης: Οι έχοντες άλλη άποψη εμφανίζονται ως τρελοί ή κακοί

11. Παραπληροφόρηση: Παραποίηση Στοιχείων, Μοντάζ Φωτογραφιών, Μοντάζ Ομιλιών και Δηλώσεων, Τεχνητό κλίμα ευφορίας: Επιβραβεύσεις από ξένες εξουσίες κλπ.

12. Αποκοπή Φράσεων: Επιλεκτική χρήση φράσεων του αντιπάλου για την αλλοίωση του νοήματος και της πρόθεσης τους

13. Ύψωμα Σημαίας: Επίκληση πατριωτισμού ακόμη και για ενέργειες τελείως παράλογες ή άσχετες με την έννοια του πατριωτισμού

14. Αστραφτερές Γενικεύσεις: Όμορφα λόγια με κενό ουσίας και περιεχομένου

15. Μισή Αλήθεια: Απόκρυψη της πλήρους εικόνας, π.χ. ποσοστιαία μείωση ελλείμματος χωρίς παράλληλη αναφορά στην ανεργία ή στο χρέος 16. Επιτηδευμένες Γενικότητες: Χρήση ασαφών στόχων ώστε να αποφευχθεί η ευθύνη σε περίπτωση αθέτησης

17. Ευφημισμοί και Δυσφημισμοί: χρήση “ταμπέλας”. π.χ. χρήση της λέξης φιλελεύθερος (ποιός δεν είναι φίλος της ελευθερίας;!) ως ευφημισμός για να υποδηλώσει κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που είναι η “φιλελεύθερη” πολιτική ή π.χ. χρήση της λέξης συντηρητικός για να αποδειχτεί οπισθοδρομισμός κ.α.

18. Φορτισμένες Λέξεις: Λέξεις που σημαίνουν κάτι πολύ περισσότερο από αυτό που μπορεί να είναι π.χ. απλές αλλαγές ονομάζονται μεταρρυθμίσεις

19. Αρνητικοί Χαρακτηρισμοί: Χρήση χαρακτηρισμών που εμπεριέχουν λογικό σφάλμα αλλά δημιουργούν συνειρμούς που ευνοούν αυτό που η προπαγάνδα θέλει να αποδείξει.

20. Υπεραπλούστευση: Χρήση γενικεύσεων για την περιγραφή περίπλοκων κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων

21. Εκλογίκευση: Χρήση ασαφών και ευχάριστων φράσεων για την την εκλογίκευση παράλογων φαινομένων

22. Λογική Πλάνη: Χρήση αδιαμφισβήτητης αλήθειας που ωστόσο είναι άσχετη με το προκείμενο

23. Επανάληψη: Χρήση ίδιας φράσης κάνοντας “πλύση εγκεφάλου” ώστε να αδυνατεί ο εγκέφαλος να σκεφτεί κάτι διαφορετικό. Συνήθως συνδέεται με την χρήση σλόγκαν.

24. Συνειρμική Μεταφορά: Χρήση συμβόλων, φράσεων με θετικό συνειρμό, π.χ. ανάπτυξη που είναι εκ φύσεων κάτι θετικό, για την αποδοχή δυσμενών μέτρων

25. Υπόνοια: Σε συνδυασμό με την προηγούμενη τεχνική, αφήνεται να εννοηθεί ότι η ανάπτυξη θα είναι για το καλό των πολιτών, κάτι που θα ήταν αδύνατον να γίνει αποδεκτό αν γινόταν σαφής εξήγηση του τι ακριβώς σημαίνει ανάπτυξη και ποιους θα ωφελήσει.

Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να δοθεί σε μια τεχνική που βρίσκει εφαρμογή σε πολλές κοινωνικές εκφάνσεις (όχι μόνο στην πολιτική ) και χρησιμοποιείτε τα τελευταία χρόνια , το Gaslighting

Με το διεθνή αγγλικό όρο ‘gaslighting‘ εννοείται μια μέθοδος ψυχολογικής χειραγώγησης της οποίας στόχος είναι η σπορά αμφιβολιών εντός ατόμων ή ομάδων ατόμων, έτσι ώστε να μην είναι βέβαια για την ίδια τους την μνήμη, αντίληψη, και λογική.

Χρησιμοποιώντας συνεχή άρνηση, παραπλάνηση, αντιφάσεις, και ψεύδη, προσπαθεί να αποσταθεροποιήσει το θύμα και να απαξιώσει τις πεποιθήσεις του.

Κάποια από τα σημάδια ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο είναι:

1. Απόκρυψη πληροφοριών από το θύμα.

2. Αντιπαράθεση με παράθεση πληροφοριών οι οποίες ταιριάζουν με την οπτική που επιδιώκει ο θύτης.

3. Απαξίωση των πληροφοριών που του παρουσιάζονται.

4. Προφορική κακοποίηση, συνήθως με υπό την μορφή αστεϊσμού.

5.Παρεμπόδιση και εκτροπή της προσοχής του χρήστη από εξωτερικές/τρίτες πηγές και συμμετοχές.

6. Μείωση της αξίας του θύματος.

7. Υπονόμευση του θύματος μέσω βαθμιαίας εξασθένησης των διαδικασιών σκέψης του

Η κύρια επιδίωξη του θύτη είναι η στόχευση της διανοητικής ισορροπίας του θύματος, η αυτοπεποίθηση του, και η αυτοεκτίμηση του. Πρόκειται για έναν εξαιρετικά επικίνδυνο τρόπο κακοποίησης καθώς υπονομεύει την ψυχική σταθερότητα του θύματος, το οποίο οδηγείται στην κατάθλιψη και αποσύρεται ενώ παράλληλα εξαρτάται ολοκληρωτικά από τον θύτη ως προς την αντίληψη του για το τι είναι πραγματικό και τι όχι.

Η αγγλική ονομασία του όρου βρίσκεται σε χρήση σε ψυχιατρικές κλινικές και ερευνητικές μελέτες καθώς και ως όρος πολιτικού σχολιασμού. Ζούμε μια τέτοια κακοποιητική σχέση όπου το θύμα είναι οι πολίτες και ο θύτης είναι η κυβέρνηση.

Ένα από τα βασικά πλέον εργαλεία μας για να αντιμετωπίσουμε το κράτος και τις εξουσιαστικές ορέξεις του , είναι η κατανόηση και η ανάλυση των τεχνικών του , ώστε να μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε με τους ίδιους αλλά με καλύτερους όρους που θα έχουμε εμείς ορίσει ως α/α κίνημα Όταν μάθεις ποια είναι η προπαγάνδα και τι μπορούν να πετύχουν, τότε μπορείς, να ξέρεις, πότε κάποιος προπαγανδίζει και πως αποπροσανατολίζει Και στην τελική το βασικό είναι να ξέρεις τι να αφήσεις να σε επηρεάσει και τι να απορρίψεις ασυζητητί.

Επιμέλεια, μετάφραση και απαλλοτρίωση (πολλές πηγές ) υλικού από Γ.Ν

Σύνταξη του υλικού από Δ.Μ

- Advertisement -spot_img

More articles

Τελευταία Νέα