ΣΒΑΚ
ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ “ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ”
ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΛΑΪΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
- το χωρικό σχεδιασμό και ρυθμίζουν τις χρήσεις γης ώστε να διευκολύνεται η επιχειρηματική δραστηριότητα, σε κλάδους όπως ο Τουρισμός, η Ενέργεια, οι Μεταφορές κ.α. (βλέπε εισήγηση: Ο Δήμος κέντρο – πυρήνα επιχειρηματικότητας, εκπαίδευσης, πολιτισμού και τουρισμού). Στηρίζονται στην «αρχή» «κόστους – οφέλους», μία «λογική» της ΕΕ, που δέχονται όλες οι αστικές κυβερνήσεις. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι σοβαρές προτάσεις φορέων παραπέμπονται στις καλένδες, όπως …..η ανατολική και δυτική περιμετρική οδός, το κύριο οδικό δίκτυο ανατολικής επέκτασης κ.α.. Γι’ αυτό το λόγο “….η διατύπωση αναλυτικού χρονοδιαγράμματος (υλοποίησης) είναι δύσκολο να γίνει….” όπως αναφέρεται στην πρόταση.
- Η «βιώσιμη αστική κινητικότητα» επιχειρεί να εμφανίσει το πρόβλημα των μεταφορών μέσα στον αστικό ιστό ως ένα τεχνολογικό, ουδέτερο ταξικά πρόβλημα, κάτι που αποτελεί μια σκόπιμα αποπροσανατολιστική άποψη, αφού αυτά τα σχέδια υπηρετούν ευρύτερους σχεδιασμούς της αστικής τάξης αναφορικά με την ψηφιοποίηση και τη «νέα πράσινη συμφωνία» της ΕΕ και διαμορφώνουν το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα πατήσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι, για να εισπράξουν τα δισεκατομμύρια που ετοιμάζονται για από το Ταμείο Ανάκαμψης. Γι’ αυτό προβλέπεται σταδιακή απαγόρευση κίνησης συμβατικών οχημάτων. Επιχειρείται και σχεδιάζεται μεθοδικά, η αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επίσης τα ΣΒΑΚ συνδυάζονται με την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
- Oυσιαστικές παρεμβάσεις με έργα που χρειάζεται να γίνουν άμεσα, περιμετρική ανατολικά και δυτικά της πόλης, περιφερειακά του κέντρου πάρκινγκ, απαλλοτριώσεις κ.α., παραπέμπονται στις καλένδες.
- βρίσκονται σε αντιστοιχία με προτάσεις που προκρίνουν τα μεγαλεπήβολα σχέδια να γίνουν με ΣΔΙΤ, δηλαδή χρήματα του ελληνικού λαού που δίνονται απλόχερα στους επιχειρηματικούς ομίλους για να θησαυρίζουν. Προτάσεις που “στέλνουν” το λογαριασμό στους εργαζόμενους καθότι θα είναι αυτοί που θα συνεχίσουν να πληρώνουν πανάκριβα κόμιστρα, θα συνεχίσουν να πληρώνουν χαράτσια και πρόστιμα για στάθμευση (και στα πάρκινγκ πολυτελείας που προτείνονται).
- Kαλούμε τα λαϊκά στρώματα, μέσα από την οργανωμένη δράση να διεκδικήσουν:
- Δημόσια αποκλειστικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, φτηνή και ασφαλή μετακίνηση. Έργα που θα εξυπηρετούν το συνολικό πλέγμα μετακινήσεων και μεταφορών (Λεύκη, Ν. Καρβάλη, Χαλκερό, Περιγιάλι, Καβάλα, Νεάπολη, Παληό, Αμυγδαλεώνας).
- Περιμετρική οδό.
- Ανισόπεδοι κόμβοι.
- Ανισόπεδες διαβάσεις πεζών.
- Χώροι στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου.
- Απομάκρυνση από το κέντρο πόλων έλξης κίνησης (Ι.Κ.Α., ΜΟΛ, Δημόσιες Υπηρεσίες).
- Συντήρηση του οδικού δικτύου με απαλλοτριώσεις για δημιουργία μεγάλων δρόμων.
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΩΝ (Οδός Τενέδου – Δικαστικό Μέγαρο – Περιοχή Ιχθυόσκαλας).
- Πρόγραμμα δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), αξιοποίηση κονδυλίων για σύγχρονες κτιριακές κοινωνικές εγκαταστάσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα των προνοιακών, αθλητικών και πολιτιστικών αναγκών. Έργα αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής – αντιπυρικής προστασίας.
- Απαλλοτριώσεις για δημιουργία ελεύθερων χώρων πράσινου, αναψυχής, αθλητισμού.
Καβάλα 23-10-2022
ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΠΟΤΟΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ